Vatten-eländet

Publicerat: 28 mars, 2011 i itrimresan
Etiketter:

Japp, har haft svårt att få i mig 2,5 liter vatten i helgen. Både lördag och söndag så gick det kärvt och jag kom inte ens upp i 2 liter. Failure. Märker ju att jag tappar orken när jag inte får i mig tillräckligt mycket vatten, men hemma har man inte samma inrutade rutiner som på jobbet, i veckorna går det kanon. Förutom att man tappar ork när man kommer lågt med vattnet är ju att man dessutom blir hård i magen, inte särskilt kul det heller.

I morgon är det dags för ny vägning, har hållit på i sex veckor nu! Börjar dock tappa lite fart känns det som, rent motivationsmässigt, börjar kännas jobbigt att inte kunna äta mat, särskilt när man måste laga mat till barnen och sitta och äta med dem. Enkla saker som tacos eller spagetti & köttfärssås blir helt plötsligt jobbiga påminnelser om att mat är gott. Nåja, hoppas på en nedgång på v¨ågen i morgon så att man kan få ny fart, bara halva sträckan kvar tills man får börja äta en del måltider med riktigt mat, dock utan energihöga kolhydrater som pasta, potatis, ris osv, men tusan vad gott det kommer att bli med en bit kött och en rejäl sallad. Saknar faktiskt sallad, grönsaker och frukt rätt mycket nu.

Aja, full rulle nu då, ska ta ut hunden på en sista runda och fixa mina steg idag också.

Påminnelse…

kommentarer
  1. Helena skriver:

    Heja heja!

    Kämpa på med din resa så ska du se att du lyckas! Vilket program har du valt eftersom du pratar om shake med samtidigt mellanmålsbars!?

    // Helena

    • itrimresan skriver:

      Hej Helena!
      Jag kör med snabb, men har valt att hålla kvar en del av produkterna från rivstarten då de fungerar bra för mig, så jag kompletterar upp med en halv bar om dagen så jag når 800 kcal.

      //Nils

Lämna en kommentar