Lördagens skjutöving

Publicerat: 12 mars, 2011 i itrimresan
Etiketter:,

Det gick bra med skjutövningen idag, trots att jag inte kunde bestämma över rasterna själv. Tog med en chokladshake som jag tog när de andra åt grillad korv och sedan en bar som jag tog i bilen när vi väntade på att lämna tillbaka vapnen. Fick i mig vattnet från båda vattenflaskorna innan jag kommit hem så det var inga problem att få i mig vattnet heller. Gick runt, runt på lunchrasten för att få till mera steg och få upp värmen lite, var rätt frusen om händerna trots bra vantar. Har man bara bestämt sig och planerar så går det rätt lätt att håll sig till det man tar för sig. Blir kanske svårare nästa vecka när det ska övas försvar av objekt hela lördagen, men förhoppningsvis fungerar det lika bra som denna gång.

Skjutningen gick riktigt bra dessutom, trots att det var tre månader sedan sist gick det kanon efter två träningsomgångar, bådar gott. Rätt trött i kväll dock…

Lämna en kommentar